In 2022 produceerde Promotime een pittige documentaire over de Bredabaan in Merksem. Sinds deze reportage is District Merksem een vaste opdrachtgever geworden waarmee we een zeer mooie samenwerking hebben uitgebouwd.
In een pittige reportage neemt Hugo Goedemé ons mee over de Bredabaan zoals die vandaag is. Winkeliers, passanten en klanten geven hun ongezouten mening. Hun dromen. Hun wensen.
Wil je mee actie ondernemen? Contacteer Hugo Goedemé e-mail.
BredaBaan Beter is een productie en initiatief vanuit Promotime in samenwerking met ViZuWeel vzw.
PRE-PRODUCTIE
Als geboren Merksemenaren maakten we een analyse van de toestand van de Bredabaan in Merksem, wat kan er beter maar ook: waar liggen de kansen. Met dit werkdocument gingen we op zoek naar partners, het doel was om tot een strategische aanpak te komen.
PRODUCTIE
Gedurende 10 dagen gingen we op stap met de camera’s op de Bredabaan om te spreken met winkeliers, passanten, bewoners en bedrijven. Ook interviewden we enkele experten zoals o.a. Guillaume Van der Stighelen.
Met droneshots zorgen we nog voor extra mooie en unieke beelden van de Bredabaan. Ook zorgden we voor een ludieke aanpak zoals de verkiezing van de “mooiste vitrine’.
POST-PRODUCTIE
We startte met de montage van eerste trailer om zo de bekendheid van ons project reeds onder de aandacht te brengen. Ondertussen monteerden we de vele interviews tot één geheel.
LANCERING
Om de reportage te lanceren organiseerden we een echte première met panelgesprek en animatie. 150 mensen kwamen kijken die avond en hieruit is een werkgroep ontstaan om verder aan de Bredabaan te blijven werken. Ook een professionele experten groep van Stad Antwerpen ging met onze reportage aan de slag om de Bredabaan weer beter te maken.
Tenslotte verschenen er ook verschillende krantenberichten over ons project en werden fragmeten uit de reportage op ATV vertoond.
Copyright© 2023 Promotime – Disclaimer
This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.